Įvairios įdomios nuotraukos
1 1

83 pranešimų šioje temoje

Pagalvojau, kad būtų įdomu turėti bendrą temą su įvairiomis senomis nuotraukomis. Pradėsiu:

 

Torunė. Grupinė puskarininkų nuotrauka. Tarp jų vienas lietuvis (dešinėje gulintis). Vaicechovič Zigmantas.

post-200-0-09100100-1436556421_thumb.jpg

post-200-0-81422500-1436556431_thumb.jpg

Redaguota Kortesas
2 people patiko tai

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites
detektorių reklama seni zemelapiai Metalo detektoriai

Koszary, Lenkija. 1 Artilerijos pulkas. Galimai iš Vilniaus. Kapitonas Jakubiak. Žiema 1927m. 

1926 geguže vadovavo batalionui Varšuvoje per Pilsudskio pervesmą.

post-200-0-60229100-1436556890_thumb.jpg

post-200-0-71316600-1436556900_thumb.jpg

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Neįsižeiskit Geniuk, bet ar tikrai senelis buvo savanoris? Žiūrint į šitas nuotraukos, to patvirtinti negalima.Jei ne paslaptis, senelis kelintų metų gimimo?

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

gėda pripažint, bet nežinau, nes su datom man sunku. Žinau, kad mirė 1977 m., nes po metu aš gimiau. Ir dar žinau, kad paskui už tarnybą gavo žemės Kėdainių rajone, o juk savanoriams ją ir dalino. Tai žiūrint pagal datas viskas realu.

Beje idomi istorija yra: tėvo vyresnysis brolis pasakojo, kad pas senelį ateidavo partizanai i namus ir yra jam palikę kulkosvaidį pasaugot, kurį užkasė netoli sodybos (kur neparodė). Paskui tą sodybą perkėlė į kaimą, o toj vietoj kažkada kaip važiavau prieš porą metų laukas ariamas. Jei koks ūkininkas neišvertė su traktorium tai gal ir guli dar jis žemėje. Tik aš kasinėjimais neužsiimu tai netikrinau ir kiek tame tiesos irgi negaliu pasakyt.

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

nėr kas veikt, tai pateoretizuokim: 

senelis - savanoris, reiškia pradėjo tarnybą1918-20 m. - foto nėra;

nuotraukose matome karius su 1923, 1931, 1934 metų uniformomis;

riebus trejetas antpetyje kaip ir paneigia 2-ą Algirdo pulką, 

fotografuota A.Panemunėje, Kaune - gaunasi 3-čias Artilerijos pulkas  :rolleyes:  

pajuokaudamas paklausiu: kada gi jis dirbo gautą žemę, jei visą laiką pratarnavo kariuomenėje ir, kaip suprantu, eiliniu?  :)

post-3517-0-69863500-1436904700_thumb.jpg

post-3517-0-96398900-1436904763_thumb.jpg

post-3517-0-01625200-1436904779_thumb.jpg

post-3517-0-25406800-1436904796_thumb.jpg

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

o trejetas negali būti 3 batalionas? Juk ir ant kazarmo įėjimo parašyta, kad 3 batalionas. O gimė jis 1905 m. Tai kogero anksčiau 1923 ir negalėjo tarnauti. (tai gal ir ne savanoris buvo, o šauktinis, tikrai nežinau kada jie buvo savanoriai, kada šauktiniai).

Nuotrauka daryta A. Panemunėje tai dar nereiškia, kad jis ten ir tarnavo. Nežinau kiek buvo ateljė Kaune, bet iš šančių iki panemunės ateljė tikrai galima buvo nesunkiai nueit nusifotografuot. Ir tas užrašas A. Panemunė yra tik an tos nuotraukos kur su kulkosvaidžiu.

Kad jis tarnavo LK man kaip ir abejonių nėra ir, kad ten mano senelis irgi, vieninteliai dar iki galo neaiškūs dalykai ar galejo nuo 1923 m. būt savanoriu ar jau šauktiniu ir kokiam visgi pulke tarnavo. Kaip artileristas gal būtų ne prie kulkosvaidžio, o prie patrankos pulko nuotrauką daręs :)

o žemę tai juk netrukdė niekas dirbti ir po 1934 metų. Tik jau rusai po 2PK į kolūkį nuvarė :) na, bet kad per 11 metų kaip buvo eiliniu taip ir liko, tai jau ne kas. Matyt per daug apie žemdirbystę tarnaudamas galvojo :)

Redaguota Genluk
1 person patiko tai

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Reškutėnų Šv. Izidoriaus bažnyčia. 1939.11.26. 1939 į šią bažnyčią buvo paskirtas kunigas. Galvoju ar kartais foto su tuo nebus susijusi..

post-200-0-63768700-1436981202_thumb.jpg

Redaguota Kortesas

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Gerb. Genluk,

Na, dabar bent žinote, kad senelis nebuvo savanoris ir žemė, kaip savanoriui, jam nepriklausė;

nežinau, kodėl jūs taip įsikibote į 2-ą pėst. pulką;

tas trejetas antpetyje... 2-as pulkas priklausė II-ajai divizija ir todėl, kaip ir kiti tos divizijos pulkai (9 ir 5) turėjo tik du batalionus; Kaune su trečiu numeriu buvo tik artilerijos pulkas

žinot, nenustebčiau, jeigu paaiškėtų, kad jūsų senelis tik pirmoje nuotraukoje, o likusiose – kiti giminaičiai

Redaguota Maka

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Jūs visgi nesate teisus dėl algirdo pulko batalionų skaičiaus. Jų buvo net keturi. Todėl ir įsikibau į trečią batalioną, nes jis nurodytas nuotraukoje. Kam daryti nuotrauką su užrašu III batalionas tarnaujant 3 artilerijos pulke. Nesupykit, bet logikos tikrai jokios nematau. Čia kaip lakūnai darytų nuotrauką tanke.

Ištrauka iš knygos apie Algirdo pulką:

Pulkas buvo pradėtas formuoti carinės Rusijos armijos pavyzdžiu: 4 batalionai po 3 kuopas kiekviename, atskira kulkosvaidžių kuopa, mokomoji kuopa, raitų žvalgų komanda, griežikų komanda, ūkio dalis ir ūkio kuopa40.
Sausio 9 d. pulke buvo suformuoti 4 batalionai. Labai įdomiai skamba įsakymas dėl batalionų formavimo: „Prie 1, 2, 3, 4 kuopos įsakau turėti 1, 2, 3 ir 4 batalioną“. 2-ojo bataliono vadu laikinai paskirtas krn. Mykolas Laukšatas, 3-iojo bataliono – krn. Konstantinas Šalkauskis, 4-ojo – krn. Norkus.

 

visa knyga:

http://www.google.lt/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCUQFjABahUKEwi3-PCX8d_GAhVE1xQKHXzlAKs&url=http%3A%2F%2Fwww.lka.lt%2Fdownload%2F23805%2Fknyga%2520algirdo%2520pulkas%2520galutinis%2520internetui.pdf&ei=ucKnVfe3A8SuU_zKg9gK&usg=AFQjCNFEY4X-LoKOObJpUoT8lirRzXJGcQ&sig2=4jSPZzM1KTfps8-XKx4hKg&bvm=bv.97949915,d.bGg

Redaguota Genluk

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

neskubėkite pokalbyje dėti taško  ;)

na kaip jums papaiškinti, kad kalbame apie skirtingų laikotarpių karius;

 

vienaip buvo kariuomenės kūrimosi pradžioje, kitaip vėlesniais laikotarpiais - keitėsi ir pulkų, ir batalionų skaičius, ir dislokacijos vietos;

 

karys su trejetu yra ne bataliono, o trečio pulko: jeigu pagal fotografo žymenį - Kaunas - artileristas, jeigu tik pagal numerį - pėstininkas; gal koks akylas uniformologas sugebės atskirti; 

 

beje, 3-as pėst. pulkas priklausė I-ajai divizijai ir turėjo 3 batalionus, bet dislokuotas buvo ne Kaune – Kėdainiuose, Raseiniuose ir Seredžiuje;

 

dėl savanorių; 1905 metų gimimo – tiesiog per mažas 1919 metais kariauti;

 

kad būtų aiškiau, ištrauka iš įsakymo: 

 

 

7487949.jpg

 

ir vis tik, kodėl būtent 2-as pėst. pulkas?  :)

Redaguota Maka

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Na gerai dar tada paskaičiuojam. Kaip suprantu į armiją ėmė nuo 21m. tai jei uniforma 1923m tai jis kariuomenėj buvo 18 m. Gal tada visgi galėjo eit ten kaip savanoris, bet ne šauktinis. Jis yra nuo Kėdainių rajono tai ir algirdo pulke galėjo atsidurt :) O gal kaip savanoris patarnavo 1923 m. , o vėliau buvo vėl mobilizuotas, nes juk 1934 m. buvo pučas Kaune, tai tikėtina, kad galėjo būti pakviestas gint tėvynę nuo voldemaro. Kolkas dar neįtikinote ir laikausi savo versijos :)

 

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

betgi juodu ant balto parašyta, kada tarnavę turėjo teisę vadintis savanoriais; 

jeigu karys dėvi 1923 metų pavyzdžio uniformą, tai dar nereiškia, kad jis tarnauja būtent nuo tų metų - kitas uniformos pakeitimas buvo tik 1927 m.;

visiškai sutinku, kad galėjo būti pakviestas tarnybon pakartotinai - mano senelis buvo pašauktas 1927 ir pakartotinai 1935, -38, -39 metais

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

betgi juodu ant balto parašyta, kada tarnavę turėjo teisę vadintis savanoriais; 

jeigu karys dėvi 1923 metų pavyzdžio uniformą, tai dar nereiškia, kad jis tarnauja būtent nuo tų metų - kitas uniformos pakeitimas buvo tik 1927 m.;

visiškai sutinku, kad galėjo būti pakviestas tarnybon pakartotinai - mano senelis buvo pašauktas 1927 ir pakartotinai 1935, -38, -39 metais

Ne kiekvienas didvyris buvo generolu :)

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Visgi Maka buvo teisus. Senelis buvo ne savanoris, o šauktinis :) pasirodo makaronų čia taip lengvai nepakabinsi, greit tiesa išryškėja, o gaila, jau buvau sukūręs istoriją kaip jis vienas, dviem kulkosvaidžiais nešinas, Vilnių išvadavo..... :)

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Visgi Maka buvo teisus. Senelis buvo ne savanoris, o šauktinis :) pasirodo makaronų čia taip lengvai nepakabinsi, greit tiesa išryškėja, o gaila, jau buvau sukūręs istoriją kaip jis vienas, dviem kulkosvaidžiais nešinas, Vilnių išvadavo..... :)

"Istorijos nesuklastosi!" (Bugailiškis - Prūdas) :D

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Sveiki.

Štai tokia, lyg ir, paprasta foto. Tik vat užrašas ant jos įdomus. Gal kas pakomentuos? Dėkui.

post-200-0-65147400-1441712659_thumb.jpg

post-200-0-59733600-1441712676_thumb.jpg

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

gana idomu... parasyta : na dobruju pamiat 9 janvaria izverzenije velicestvenogo gosudaria s prestola 1918 11menuo... ziauriai geri duomenys...  ir keisti respect

1 person patiko tai

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

gana idomu... parasyta : na dobruju pamiat 9 janvaria izverzenije velicestvenogo gosudaria s prestola 1918 11menuo... ziauriai geri duomenys...  ir keisti respect

Štai todėl man ir pačiam įdomu pasidarė dėl jos kilmės. Juolabiau, kad iš Lietuvos....

 

Prisidedu ir aš. "Liaudies mokykla", foto datuota 1917 metais.

 

 

Dėkui :)

Tikrai puiki nuotrauka. Gal žinoma vietovė?

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

 

Dėkui :)

Tikrai puiki nuotrauka. Gal žinoma vietovė?

Deje, vietovė nežinoma. Žvelgiant į vaikų margą ir varganą apdarą bei apavą kyla mintis jog tai gali būti karo našlaičiai. Bet gal aš ir klystu.

Redaguota raimundas

Dalintis šį pranešimą


Link to post
Share on other sites

Užsiregistruokite arba Prisijunkite kad galėtumėt komentuoti

Jums reikia būti užsiregistravusiam kad galėtumėt komentuoti

Susikurti paskyrą

Užsiregistruokite mūsų naujoje svetainėje


Registruotis

Prisijungti

Esate užsiregistravęs? Prisijunkite.


Prisijungti Dabar
1 1